Ticaret Bakanlığı Reklam Kurulu, tekstil sektöründeki yanıltıcı indirim kampanyalarına yönelik denetimlerini sıkılaştırdı. Yapılan incelemelerde, birçok firmanın indirim reklamlarının gerçeği yansıtmadığı ortaya çıktı. “%80’e varan” gibi ifadelerin küçük ve okunaksız yazıldığı, ürün fiyatlarının son 30 günlük dönemde değişmediği halde indirim yapıldığı belirlendi. Bu durum, “indirimden önceki en düşük fiyat” kuralına aykırılık olarak kayıtlara geçti.
STOKTA 11 ADET ÜRÜNLE YANILTICI KAMPANYA
Kurul, ülke genelinde duyurulan indirim kampanyalarında stokların yetersiz olduğunu da tespit etti. Herkese yetecekmiş izlenimi yaratılmasına rağmen bazı ürünlerde stokların yalnızca 11 adet olduğu görüldü. İnternet üzerinden satış yapan firmaların stok bilgisi konusunda tüketicileri yanılttığı ifade edildi.
HANGİ FİRMALAR CEZA ALDI?
Aldatıcı indirim kampanyaları nedeniyle ceza alan markalar arasında Beymen, Vakko, Sarar, Ramsey, Boyner, Network, Cacharel ve D’S Damat yer aldı. Her bir firmaya 600 bin TL ceza kesilirken, toplamda 4,8 milyon TL’lik yaptırım uygulandı.
Ticaret Bakanlığı, tüketicileri yanıltan uygulamalara karşı denetimlerin devam edeceğini vurguladı.

