Kilmer, “Motorun altında bilgisayar modülleri, sensörler ve elektronik bağlantılar var. Su ve temizlik maddeleri bunlara karışmamalı. Aksi halde arıza ışıkları yanar, sistemler bozulur” şeklinde konuştu. Kilmer, yıllar boyunca onlarca müşterisinin bu hatayı yaptığını, ardından motor arızalarıyla servise geldiğini söyledi.
SU, MOTORUN KALBİNE SIZIYOR
Kilmer’e göre, basınçlı suyla yapılan temizlik en tehlikelisi. Su, motor silindirlerine kadar sızarak piston sıkışmasına, silindir kapağı contası patlamasına ve kısa devrelere neden olabiliyor. Ayrıca metal yüzeylerdeki paslanma, zamanla motorun iç yapısını zayıflatıyor.
Kilmer, “Bu işlemi yaptıktan sonra motor arıza ışığı yandığında servise koşuyorlar. Oysa motorun kirli olup olmaması hiç önemli değil” dedi.
MOTORUN TEMİZ OLMASIN GEREK YOK
45 yıllık tamirciye göre motoru tertemiz yapmak, sanıldığı gibi faydalı değil:
“Biraz gres paslanmayı önler. Motorun içi kirli olabilir ama çalıştığı sürece sorun yok. Temizlemek istiyorsanız, arabanızın içini temizleyin; motoru değil.”
Kilmer, sürücülere motor bölmesini değil, aracın içini ve dış yüzeyini düzenli olarak temizlemelerini öneriyor.
“BEN DE YAPTIM, PİŞMANIM”
Kilmer’in açıklamaları sosyal medyada kısa sürede gündem oldu. Bir kullanıcı, “90’larda ilk arabamı aldığımda motoru basınçlı suyla yıkadım, bir sürü parçayı mahvettim” derken; bir diğeri, “Artık sadece yaprak üfleyiciyle temizliyorum, su kullanmıyorum” ifadelerini paylaştı.
Birçok sürücü, bu hatayı daha önce yaptıklarını itiraf etti ve motor yıkamanın aslında pahalı bir hata olduğunu söyledi.
UZMANLARDAN EK UYARI
Otomotiv uzmanları da Kilmer’in açıklamalarını destekliyor. Modern araçlarda su, sensörler ve elektrik devreleri için büyük risk oluşturuyor. Bu tür hasarlar sigorta kapsamına girmiyor ve onarımı binlerce lirayı bulabiliyor.

