Apple’ın satışlarındaki gerilemenin aksine, Çinli üretici Xiaomi aynı dönemde önemli bir ivme yakaladı. Şirketin Çin’deki satışları yüzde 40 artışla 13,3 milyon adede ulaştı. Genel akıllı telefon pazarı ise yüzde 3,3 oranında büyüdü. Bu performansıyla Xiaomi, Çin pazarındaki lider konumunu daha da sağlamlaştırdı.
FİYAT STRATEJİSİ APPLE’I TEŞVİK DIŞINDA BIRAKTI
Pazardaki bu değişimde Çin hükümetinin devreye aldığı yeni sübvansiyon politikası da etkili oldu. IDC analistlerinden Will Wong’a göre, Apple’ın yüksek fiyatlı ürün politikası, Ocak ayında yürürlüğe giren devlet desteklerinden yararlanmasını engelledi. Uygulanan teşvikler, pazardaki büyümeyi desteklerken Apple’ın erişim alanını sınırladı.
DESTEKLER YERLİ MARKALARA YARADI
Çin yönetimi, yerli üretimi teşvik etmek amacıyla 6 bin yuan (yaklaşık 820 dolar) altındaki akıllı telefonlar ve bazı elektronik ürünler için tüketicilere yüzde 15 oranında nakit iade desteği sağlıyor. Apple’ın ürünlerinin büyük bölümü bu fiyat aralığının üzerinde kaldığı için, teşviklerin dışında kalarak rekabette geriye düştü.

