Ana Sayfa Arama Galeri Video
Kategoriler
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

    Apple giderek kaybediyor

    Teknoloji devi Apple, 2025 yılının ilk çeyreğinde Çin’deki akıllı telefon satışlarında düşüş yaşamaya devam etti. Şirket, bu dönemde Çin’e toplamda 9,8 milyon adet cihaz sevk etti. Ancak bu rakam, geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 9’luk bir daralmaya işaret ediyor. Apple’ın Çin akıllı telefon pazarındaki payı da düşüşten nasibini aldı; yüzde 17,4 seviyesinden yüzde 13,7’ye gerileyerek şirketin bu pazardaki kaybını pekiştirdi. Böylece Apple, Çin’de üst üste yedinci çeyrekte de düşüş trendini kıramadı.

    Teknoloji devi Apple, 2025 yılının ilk çeyreğinde Çin'deki akıllı telefon

    Apple’ın satışlarındaki gerilemenin aksine, Çinli üretici Xiaomi aynı dönemde önemli bir ivme yakaladı. Şirketin Çin’deki satışları yüzde 40 artışla 13,3 milyon adede ulaştı. Genel akıllı telefon pazarı ise yüzde 3,3 oranında büyüdü. Bu performansıyla Xiaomi, Çin pazarındaki lider konumunu daha da sağlamlaştırdı.

    FİYAT STRATEJİSİ APPLE’I TEŞVİK DIŞINDA BIRAKTI

    Pazardaki bu değişimde Çin hükümetinin devreye aldığı yeni sübvansiyon politikası da etkili oldu. IDC analistlerinden Will Wong’a göre, Apple’ın yüksek fiyatlı ürün politikası, Ocak ayında yürürlüğe giren devlet desteklerinden yararlanmasını engelledi. Uygulanan teşvikler, pazardaki büyümeyi desteklerken Apple’ın erişim alanını sınırladı.

    DESTEKLER YERLİ MARKALARA YARADI

    Çin yönetimi, yerli üretimi teşvik etmek amacıyla 6 bin yuan (yaklaşık 820 dolar) altındaki akıllı telefonlar ve bazı elektronik ürünler için tüketicilere yüzde 15 oranında nakit iade desteği sağlıyor. Apple’ın ürünlerinin büyük bölümü bu fiyat aralığının üzerinde kaldığı için, teşviklerin dışında kalarak rekabette geriye düştü.