Teknoloji devi Apple, Haritalar uygulamasına reklam ekleyerek gelir elde etmeye yönelik adımlar atıyor. Yeni bir rapora göre, yakında Apple Haritalar kullanıcılarına sponsorlu içerikler sunulabilir.
ARAMA TEMELLİ SPONSORLU İÇERİKLER
Apple, kullanıcı deneyimini ön planda tutarak, App Store’da başarılı olan reklam modelini Haritalar uygulamasına taşımayı planlıyor. Bu modelde, geleneksel banner reklamlar yerine, kullanıcıların yaptığı aramalara uygun sponsorlu içerikler gösterilecek. Örneğin, bir restoran zinciri, kullanıcılar belirli yiyecek kategorilerini aradığında en üst sırada görünmek için ödeme yapabilir.
Apple’ın geçmişte 2022 yılında benzer bir projeye başladığı ancak ilerletmediği biliniyor. Şimdi ise değişen pazar dinamikleri ve rekabet ortamı nedeniyle bu fikri yeniden masaya yatırıyor. Ancak, aktif bir mühendislik çalışması henüz başlamadığı için bu özelliğin ne zaman kullanıma sunulacağı belirsizliğini koruyor.