Arçelik ile Hindistan merkezli Tata Grubu’na bağlı Voltas’ın ortak girişimi olan Voltbek, geçtiğimiz yıl 267.09 crore rupi olan zararını bu yıl 241.89 crore rupiye düşürdü. Aynı dönemde şirketin operasyonel geliri ise yüzde 39.5’lik dikkat çekici bir artışla 2.235.53 crore rupiye yükseldi.
HİNDİSTAN’IN EN HIZLI BÜYÜYEN BEYAZ EŞYA MARKALARINDAN BİRİ OLDU
Voltbek, özellikle buzdolabı ve çamaşır makinesi kategorilerinde sergilediği büyüme ile dikkatleri üzerine çekti. Şirket, yıllık bazda yüzde 57’lik bir hacim artışı yakalayarak sektör ortalamasının çok üzerinde bir performans sergiledi. Toplamda 7.5 milyon birimi aşan kümülatif satış rakamıyla Voltbek, Hindistan’ın en hızlı büyüyen beyaz eşya markalarından biri haline geldi.
SON BİR YILDA MİLYONLARCA ÜRÜN SATTI
Voltas’ın açıklamasına göre, Voltbek 2024-2025 döneminde hem buzdolabı hem de çamaşır makinesi kategorilerinde 1 milyon adedin üzerinde satış gerçekleştirdi. Şirket ayrıca, Mart 2025 itibarıyla yarı otomatik çamaşır makinesi segmentinde yüzde 15.3’lük pazar payıyla ikinci sıraya yerleşti ve e-ticaret platformlarında bulaşık makinesi kategorisinde lider konuma yükseldi.
ÜRETİM KAPASİTESİNİ YÜZDE 50 ARTIRACAK
Arçelik’in ortağı olduğu Voltbek, ürün portföyünü 300’den fazla modelle genişletmeye devam ediyor. Üretimini Hindistan’ın Ahmedabad kenti yakınlarındaki Sanand tesisinde gerçekleştiren şirket, 60 dönüm araziye kurulu bu tesisin yıllık 1.6 milyon adet olan üretim kapasitesini önümüzdeki yıl yüzde 50’den fazla artırmayı hedefliyor.
Şirket, Hindistan genelinde 15.000’in üzerinde müşteri temas noktasına ulaşmak amacıyla kırsal ve kentsel dağıtım ağını genişletiyor. Aynı zamanda “tamamen Hindistan’da üretilmiş” bir marka olma hedefiyle yerlileşme çalışmalarını hızlandırıyor. Voltbek, kanal bazlı ürünler, dijital platformlara özel modeller ve bulaşık makinesi gibi kategorilere yönelik farkındalık kampanyalarıyla büyümesini sürdürüyor.