Türkiye’nin en kalabalık ilçesi unvanına sahip olan Esenyurt, 2024 yılında 61 bini aşan taşınma hareketiyle İstanbul Avrupa Yakası’nda en fazla taşınmanın yaşandığı ilçe oldu. Esenyurt’u takip eden ilçeler arasında Bağcılar ve Küçükçekmece öne çıktı.
İKİNCİ EL GAYRİMENKULDE HAREKETLİLİK ARTTI
Rapora göre, 2024 yılında ikinci el gayrimenkuldeki taşınma hareketi yüzde 5,7 artarak 329 bin 250’ye yükseldi. Buna karşın, yeni konutlara geçişlerde yüzde 10’luk bir azalma kaydedildi. 2023 yılında her gün ortalama 401 abone yeni konuta taşınırken, bu sayı 2024’te 360’a geriledi.
YAŞ GRUPLARINA GÖRE DAĞILIM
İstanbul Avrupa Yakası’ndaki abonelerin yaş dağılımına bakıldığında, en büyük grubu 1 milyon 243 bin kişiyle 35-49 yaş arasındakiler oluşturdu. 64 yaş üzeri abonelerin en yoğun olduğu ilçe Bakırköy olurken, genç nüfusun yoğunlaştığı bölge ise Esenyurt olarak kayıtlara geçti.
YABANCI ABONE SAYISINDA DÜŞÜŞ
CK Enerji Boğaziçi Elektrik, 2024 yılında yabancı abone sayısında yüzde 10’luk bir düşüş yaşandığını açıkladı. 2023 sonunda 208 bin 707 olan yabancı abone sayısı, 2024 sonunda 186 bine indi. İstanbul Avrupa Yakası’nda yabancı aboneler en çok Esenyurt, Beylikdüzü ve Fatih ilçelerinde yoğunlaştı.
KENTSEL DÖNÜŞÜMDE YAVAŞLAMA
Rapor, kentsel dönüşüm kaynaklı tahliye taleplerinde de düşüş olduğunu ortaya koydu. 2023 yılında 33 bin 641 olan kentsel dönüşüm nedeniyle taşınma sayısı, 2024 yılında yüzde 23 azalarak 25 bin 650’ye geriledi. En fazla tahliye talebi Bahçelievler ve Küçükçekmece ilçelerinde gerçekleşti.
SİVASLILAR İLK SIRADA
Avrupa Yakası’ndaki abonelerin memleket dağılımında Sivaslılar 195 bin 363 abone ile ilk sırada yer aldı. Kastamonulular 151 bin, Malatyalılar ise 136 bin aboneyle Sivaslıları takip etti. İstanbul kayıtlı abonelerin oranı ise yüzde 18’de kaldı.
CK Enerji Boğaziçi Elektrik Genel Müdürü Ali Erman Aytac, raporun taşınma hareketlerinden elektrik tüketimine, kentsel dönüşümden yabancı abonelere kadar birçok konuda değerli veriler sunduğunu belirtti. Aytac, dijitalleşme yatırımlarıyla müşteri hareketlerini analiz ederek hizmet süreçlerini daha hızlı ve etkin hale getirmeyi hedeflediklerini ifade etti.