Türkiye, Çinli otomobil üreticileri için cazip bir pazar haline gelirken, BYD’nin araç taşıma gemisi “BYD CHANGZHOU”nun Türkiye’ye ulaşması, bu yatırımların artarak devam edeceğini gösteriyor. 25 Şubat’ta Çin’in Ningbo Limanı’ndan yola çıkan gemi, yaklaşık 39 günlük yolculuğun ardından dün Kocaeli’ne vardı.
GEMİ BÜYÜK KAPASİTEYLE SEVKİYAT YAPIYOR
Çanakkale Boğazı ve Osmangazi Köprüsü’nden geçişi sırasında görüntülenen 7 bin araç kapasiteli “BYD CHANGZHOU” gemisi, 199,9 metre uzunluğu ve 38 metre genişliğiyle dikkat çekiyor. 69 bin 250 brüt tonaj kapasitesine sahip gemi, çift yakıtlı tahrik sistemiyle çevre dostu bir şekilde çalışıyor. Sıvılaştırılmış doğalgaz kullanarak karbon emisyonlarını azaltan bu sistem, şirketin sürdürülebilirlik hedeflerini de destekliyor.
ÇİN’Lİ ÜRETİCİLER YATIRIM İÇİN SIRAYA GİRDİ
Çin’den yapılan açıklamaya göre, 7 Temmuz 2024’ten itibaren yürürlüğe giren yeni düzenleme ile Çin’den ithal edilen araçlara yüzde 40 ek vergi getirildi. Bu durum, Çinli otomobil üreticilerinin Türkiye’deki yatırım planlarını hızlandırmasına yol açtı. İlk olarak BYD Türkiye’de fabrika kurmayı planlarken, Chery de Samsun’da fabrika kurma kararı aldı.
Dev gemi 7 bin araçla Türkiye’de!
📌Çin merkezli elektrikli araç üreticisi BYD’nin araç taşıma gemisi “BYD CHANGZHOU”, 7 bin araç taşıyarak Kocaeli’nin Derince ilçesindeki Safiport Limanı’na ulaştı.https://t.co/5WK3GTjPDK pic.twitter.com/SuhAhIxtFX
— Ekonomide Haber (@EkonomideHaber) April 6, 2025
BYD TÜRKİYE’DE DEV YATIRIMLAR YAPACAK
BYD ile Türkiye arasında yapılan 1 milyar dolarlık anlaşma kapsamında, şirketin Türkiye’de yıllık 150 bin araç kapasiteli elektrikli ve şarj edilebilir hibrit otomobil üretim tesisi kurması bekleniyor. Ayrıca, sürdürülebilir mobilite teknolojilerine yönelik bir Ar-Ge merkezi de kurulacak. 2026 sonunda üretime geçilmesi planlanan tesiste 5 bin kişiye istihdam sağlanacak.
YENİLİKÇİ MODELLER TÜRKİYE PAZARINDA
BYD, Türkiye pazarındaki varlığını her geçen gün güçlendiriyor. Şirket, mart ayında TANG modelini satışa sundu ve Türkiye’deki model sayısını yediye çıkardı. DOLPHIN, ATTO 3, SEAL U DM-i, SEAL U EV, HAN, SEAL AWD ve TANG gibi modeller Türkiye’deki otomobilseverlerle buluşuyor. Ayrıca, yılın ikinci yarısında yeni donanım seçenekleri ve SEALION 7 modeli de pazara sunulacak.
FOSİL YAKITLI ARAÇ ÜRETİMİNİ SONLANDIRAN İLK MARKA
BYD, 2022 yılında fosil yakıtlı araç üretimini sonlandıran ilk otomobil markası olmuştu. Elektrikli ve hibrit araç üretiminde küresel lider konumunda bulunan şirket, 2023 yılında 4 milyondan fazla yeni enerjili araç satışı gerçekleştirdi. Bu başarı, markanın daha temiz ve sürdürülebilir bir geleceğe olan kararlılığını gözler önüne seriyor.