2020’de halka açılan Nikola, kurucusunun dolandırıcılık suçuyla mahkûm olmasının ardından büyük bir çöküş yaşadı. Şirketin CEO’su, 2022’de yatırımcıları yanıltmaktan suçlu bulunarak 4 yıl hapis cezasına çarptırılmıştı. Şirketin sıfır emisyonlu kamyon teknolojisi hakkında yanıltıcı beyanlarda bulunduğu ortaya çıkmıştı.
2024 YILINDA 200 MİLYON DOLAR ZARAR
Nikola, 2024 yılı son çeyreğinde 80’den fazla kamyon üretmesine rağmen 200 milyon dolar zarar etti. Aralık 2024’te 300 milyon dolarlık borç ve hisse satışı gerçekleştiren şirket, CFO’sunun açıklamalarına göre yalnızca Nisan 2025’e kadar nakit rezervine sahip. Şirketin mali durumu giderek zorlaşıyor.
MENZİL SORUNU VE TEKNOLOJİK ZORLUKLAR
Nikola’yı iflasa sürükleyen bir diğer önemli etken ise teknolojik sorunlar. Hidrojen yakıtlı ağır vasıtaların batarya ağırlığı ve menzil sıkıntıları, şirketin tercih edilen araçlardan biri olmasını engelledi. Bu durum, şirketin geleceği açısından olumsuz bir etki yaratmış durumda.
Gelecek senaryoları ise, Nikola’nın iflas başvurusu yaparak yeniden yapılandırılması, yönetimin satış veya birleşme seçeneklerini değerlendirmesi olarak öngörülüyor.