Ana Sayfa Arama Galeri Video
Kategoriler
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

    Elektrikli araç şikayetlerinde patlama: Yüzde 117 arttı

    Elektrikli araçlar Türkiye’de hızla yaygınlaşırken, kullanıcıların yaşadığı sorunlar da aynı hızla artış gösteriyor. Şikayetvar verilerine göre, elektrikli araçlara yönelik şikayetler bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 117 oranında arttı. Sadece son bir ayda şikayet oranı yüzde 46, son bir haftadaysa yüzde 69 artış gösterdi.

    Elektrikli araçlar Türkiye’de hızla yaygınlaşırken, kullanıcıların yaşadığı sorunlar da aynı

    Kullanıcıların en sık şikayet ettiği konular arasında, araçların vadedilen menzili karşılamaması, şarj istasyonlarının yetersizliği, servis randevularında yaşanan gecikmeler, araçların bazı istasyonlarla uyumsuz çalışması ve bağlantı sorunları yer aldı. Özellikle yazılım güncellemeleri sonrası ortaya çıkan teknik problemler de dikkat çeken sorunlar arasında.

    ŞARJ İSTASYONLARINA DA TEPKİ ARTIYOR

    Şikayetlerdeki artış yalnızca araçlarla sınırlı kalmadı. Şarj istasyonlarına yönelik şikayetlerde de yüzde 55 oranında artış kaydedildi. Son bir haftadaki artış oranı ise yüzde 50 olarak açıklandı. Şarj altyapısındaki yetersizlik, bozuk istasyonlar, bağlantı kesintileri, randevu sistemi sorunları ve ücret artışları en çok bildirilen şikayetler arasında öne çıktı.

    KAYITLI ARAÇ SAYISI HIZLA ARTIYOR

    TÜİK verilerine göre, elektrikli araçların Türkiye’de ilk kaydedildiği 2011 yılında yalnızca 24 araç bulunurken, bu sayı 2023 sonunda 183 bin 776’ya ulaştı. Son bir yılda elektrikli araç sayısı yüzde 129,6 oranında arttı. Satışlardaki bu artış, kullanıcı deneyimlerinde karşılaşılan sorunların daha görünür hale gelmesine neden oldu.

    KULLANICILARDAN GELEN ŞİKAYETLER DİKKAT ÇEKİYOR

    Platforma ulaşan bazı kullanıcı şikayetleri ise şu şekilde sıralandı:

    “OTOBANDA SOL ŞERİTTE ANİDEN DURDU”

    Yaklaşık 22 bin kilometre kullanılan bir araç, enerji sistemi arızası vererek otobanda hızla seyrederken aniden durdu. Sürücü, yaşanan durumu hayati bir risk olarak değerlendirerek güveninin tamamen sarsıldığını belirtti.

    “MENZİL GÖSTERGESİ VADEDİLENİ KARŞILAMIYOR”

    Kağıt üzerinde 465 km menzil sunması beklenen bir aracın yüzde 100 şarj sonrası yalnızca 370-380 km arası menzil göstermesi, kullanıcı tarafından kalibrasyon sorunu olarak değerlendirildi.

    “İSTASYONLARDA ŞARJ OLMUYOR”

    Bir başka kullanıcı ise kampanyadan yararlanarak aldığı elektrikli aracın hiçbir şarj istasyonunda çalışmadığını belirterek, mağduriyet yaşadığını aktardı.

    “KAMPANYA FİYATI DURMADAN DEĞİŞİYOR”

    Ön siparişle araç alan bir kullanıcı, kampanya kapsamında belirlenen fiyatın daha sonra artırıldığını ve ödeme tutarının değiştiğini bildirerek şeffaflık eksikliğine dikkat çekti.

    “FULL PAKET ARAÇTA BİRÇOK ÖZELLİK KULLANILAMIYOR”

    Yazılım güncellemesi sonrasında birçok özelliği devre dışı kalan araçlar için servis randevusu alınamadığı ve çözüm sürecinin ilerlemediği de sıkça dile getirilen şikayetler arasında.

    MÜŞTERİ HİZMETLERİNE ULAŞMAK MÜMKÜN DEĞİL”

    Kimi kullanıcılar ise araç satın alındıktan sonra müşteri hizmetlerine ulaşmanın çok zor olduğunu, saatler süren beklemelere rağmen sorunlarına yanıt bulamadıklarını ifade etti.

    “CAM TAVANDAN İÇERİ TAŞ GİRDİ, FACİADAN DÖNDÜK”

    Seyir halindeyken cam tavana çarpan bir taş parçasının aracın içine girmesi, büyük bir tehlike yarattı. Kullanıcı, yaşanan durumu güvenlik zafiyeti olarak nitelendirerek hukuki süreç başlatacağını açıkladı.

    YAYGINLAŞMAYLA BİRLİKTE DENETİM TALEBİ ARTIYOR

    Elektrikli araç kullanıcılarının yaşadığı sorunların çeşitlenmesi ve şikayetlerin artması, sektörde denetim, şeffaflık ve satış sonrası destek mekanizmalarının güçlendirilmesine yönelik beklentileri artırıyor.