Ana Sayfa Arama Galeri Video
Kategoriler
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

    Elektrikli otomobil satışlarında tarihi rekor

    Türkiye otomotiv pazarında elektrikli dönüşüm hız kazandı. Bu yılın ilk 10 ayında benzinli ve dizel otomobil satışları gerilerken, elektrikli ve hibrit modellerin pazar payı yüzde 44,2’ye ulaştı.

    Türkiye otomotiv pazarında elektrikli dönüşüm hız kazandı. Bu yılın ilk

    Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği (ODMD) verilerine göre, 2025’in ocak–ekim döneminde otomobil satışları yüzde 10,9 artışla 833 bin 382 adede, hafif ticari araç satışları ise yüzde 7,2 artışla 210 bin 414 adede yükseldi.

    ELEKTRİKLİ VE HİBRİT SATIŞLARI REKOR KIRDI

    Söz konusu dönemde Türkiye pazarında 393 bin 399 benzinli, 219 bin 729 hibrit ve 64 bin 801 dizel otomobil satıldı. Tam elektrikli otomobillerin satış adedi ise 146 bin 773 olarak kaydedildi.
    Batarya sistemine destek sağlayan “uzatılmış menzil” elektrikli modeller de dahil edildiğinde, toplam elektrikli araç satışı 148 bin 304 adede çıktı ve yüzde 17,8’lik pazar payına ulaştı.

    Uzmanlar, bu kategorinin Gümrük Tarife İstatistik Pozisyonu (GTİP) sınıflamasında da “elektrikli araçlar” arasında değerlendirildiğini belirtiyor.

    BENZİNLİ VE DİZELDE GERİLEME

    ODMD verilerine göre yılın 10 ayında benzinli otomobil satışları yüzde 16,6, dizel satışları yüzde 16 oranında geriledi. Buna karşılık, otogazlı araç satışları yüzde 37,5, hibrit modeller yüzde 73, tam elektrikli otomobiller ise yüzde 126,1 oranında artış gösterdi.

    Dizel satışlarındaki düşüşün, küresel üreticilerin dizel motor üretimini azaltmasından kaynaklandığı belirtiliyor.

    PAZARDA DENGELER DEĞİŞTİ

    Geçen yıl aynı dönemde otomobil satışlarının yüzde 62,8’i benzinli modellerden oluşurken, bu oran 2025’te yüzde 47,2’ye geriledi.
    Dizel araçların payı yüzde 10,3’ten 7,8’e düştü, otogazlı modeller yüzde 0,9’luk payını korudu.

    Buna karşılık, tam elektrikli otomobillerin pazar payı yüzde 8,6’dan 17,6’ya, hibritlerin payı ise yüzde 16,9’dan 26,4’e yükseldi.
    Böylece, Türkiye’de satılan her 10 otomobilden 4’ü artık elektrikli ya da hibrit modellerden oluştu.

    PLUG-IN HİBRİTLERDE PATLAMA

    Hibrit araçların içinde plug-in hibrit modeller de dikkat çekti. Bu segmentte satışlar 36 bin 623 adede ulaştı ve toplam pazardan yüzde 4,4 pay aldı. Geçen yıla kıyasla artış oranı yüzde 693,6 olarak kayıtlara geçti.

    EKİM AYINDA ELEKTRİKLİLERİN PAYI YÜZDE 16

    Ekim ayında Türkiye’de 14 bin 427 tam elektrikli otomobil satıldı ve bu modellerin aylık pazar payı yüzde 15,9 oldu. Aynı dönemde 21 bin 555 hibrit araç satışı gerçekleşti; hibritlerin ekim ayı pazar payı ise yüzde 23,8 olarak açıklandı.

    Veriler, Türkiye otomotiv pazarında elektrikli araçların yükselişinin hız kesmeden sürdüğünü, geleneksel yakıtlı modellerin ise tarihsel bir dönüşüm sürecine girdiğini ortaya koydu.