Ford Otosan, Kamuyu Aydınlatma Platformu’na (KAP) yaptığı açıklamada, Ford Motor Company ve Ford Global Technologies LLC ile “Ford Trucks İş Anlaşması” ve “Ford Trucks Marka Lisans Anlaşması” adında iki önemli anlaşma imzaladığını duyurdu. Bu anlaşmalar, 2011’de imzalanan Global Cargo İş Birliği Anlaşması ve Global Cargo Ticari Marka Lisans Anlaşması’nın yerini alarak, Brezilya’daki Sao Bernardo do Campo fabrikasının kapanmasının ardından güncellenmiş iş koşullarını yansıttı.
Açıklamada, “Ford Otosan, mevcut pazarlarda 15 metrik tonu aşan Ford markalı ağır kamyonların münhasır üretim ve dağıtım haklarını koruyacak. Ayrıca gelecekte potansiyel yeni pazarlar için de bu hakları elde etme imkânı tanındı. Şirket, Ford’dan ürün geliştirme, üretim ve ticari marka lisansı gibi fikri haklar devralacak” ifadeleri yer aldı.
2038’E KADAR SÜRECEK İŞBİRLİĞİ
Anlaşmalar, Ford Otosan’ın Ford Motor Company’ye pazar ücreti, marka lisans ücreti ve fikri mülkiyet ücreti ödemesini öngörüyor. Türkiye pazarı için üretilen ürünler yalnızca fikri mülkiyet ücretine tabi tutulacak. Anlaşmalar 31 Aralık 2038’e kadar geçerli olacak ve taraflardan herhangi bir itiraz gelmemesi halinde ikişer yıllık uzatmalarla devam edecek.
TÜRKİYE, FORD’UN KAMYON ÜRETİM ÜSSÜ
KAP açıklamasında bu durum açıkça belirtilmese de edinilen bilgilere göre, Ford’un kamyon üretimi şu anda yalnızca iki ülkede sürüyordu. Brezilya’daki tesisin kapanmasıyla bu üretim tamamen Türkiye’ye kaydırıldı. Böylece Eskişehir’deki İnönü fabrikası, Ford’un küresel kamyon üretiminin tek merkezi haline geldi. Bu stratejik gelişmeyle, Ford’un kamyon segmentindeki liderliğini Otosan Yönetim Kurulu Başkanı Ali Koç’un öncülüğünde Türkiye temsil eder hale geldi.