Azul tarafından yapılan açıklamada, havayolunun ABD’de gönüllü bir yeniden yapılanma sürecine girdiği ve bu süreçte yaklaşık 1,6 milyar dolarlık finansman sağlandığı belirtildi. Şirket, iflas sürecinden çıktıktan sonra 2 milyar dolardan fazla borcu ortadan kaldırmayı ve yaklaşık 950 milyon dolar yeni sermaye katkısı almayı hedeflediğini açıkladı.
Azul geçtiğimiz yıl mali durumunu düzeltmek amacıyla uçak kiralayan şirketlerle anlaşmalar yapmış, borçlarını yeniden yapılandırmış ve yüz milyonlarca dolar nakit toplamıştı. Şirket ayrıca, sermaye yapısını iyileştirmeyi amaçlayan hisse arzı başlattıktan sonra tahvil sahiplerinden ek finansman sağlamak için yoğun çaba sarf ediyordu. Ancak, ana pazarındaki zorlu ekonomik koşullar ve küresel döviz piyasalarındaki artan dalgalanmanın yarattığı kur baskıları, Azul’un nakit pozisyonunu olumsuz etkileyerek bu çabaların sonuçsuz kalmasına neden oldu.
LİKİDİTE AZALMASI VE KREDİ NOTU DÜŞÜŞÜ
Azul İcra Kurulu Başkanı John Rodgerson konuyla ilgili yaptığı açıklamada, “Bu anlaşmalar, işimizin ana unsurlarında sektör lideri olarak ortaya çıkmamızı sağlayan işimizin dönüşümünde önemli bir adımı işaret ediyor” dedi.
Ancak, S&P Global Ratings kısa bir süre önce havayolu şirketinin kredi notunu, azalan likiditesi ve “önemli ölçüde nakit yakması”nı gerekçe göstererek negatif görünümle CCC-’ye düşürdü. Amalia Bulacios liderliğindeki analistler, 20 Mayıs tarihli notlarında, “Şirket, yüksek kira ve finansman giderleriyle ilgili önemli nakit çıkışlarıyla karşı karşıya. Son yıllarda gerçekleşen iki borç yapılandırmasının ardından ek finansmana erişimin oldukça kısıtlı olduğunu düşünüyoruz” ifadelerine yer verdi.