2023 yılının sonu itibarıyla Henkel, 2017 yılına kıyasla ürün başına düşen karbon emisyonlarını yüzde 64 azalttı. Aynı dönemde yenilenebilir enerji kullanım oranı ise yüzde 47’ye ulaştı. Şirket, 2030’a kadar 2021 yılına göre Kapsam 1 ve 2 emisyonlarında yüzde 42, Kapsam 3 emisyonlarında ise yüzde 30 azalma hedefliyor. Söz konusu hedefler, Bilim Temelli Hedefler Girişimi (SBTi) tarafından onaylandı.
AMBALAJLARDA GERİ DÖNÜŞÜM ORANI ARTIYOR
Henkel, döngüsel ekonomi kapsamında tüketici ürünlerinde kullanılan geri dönüştürülmüş plastik oranını yüzde 25’e çıkardı. 2024 yılı sonunda bu oranın yüzde 30’a ulaşması hedefleniyor. Ayrıca şirket, ürün ambalajlarının yüzde 89’unu geri dönüştürülebilir malzemelerle tasarlamış durumda. Henkel, tüm ambalajlarını geri dönüştürülebilir hale getirmeyi amaçlıyor.
ÇALIŞMA HAYATINDA EŞİTLİK VE KAPSAYICILIK
Henkel, fırsat eşitliğini artırmak amacıyla dünya genelindeki tüm çalışanları için cinsiyetten bağımsız bir ebeveyn izni programı başlattı. En az sekiz hafta ücretli izin sağlayan bu program, evlat edinme ve koruyucu aile gibi farklı aile yapılarını da kapsıyor. Uygulamanın ardından ebeveyn izni kullanan çalışan sayısı önceki yıla göre yaklaşık yüzde 30 artış gösterdi.
Şirket ayrıca kadın çalışanların yönetici pozisyonlarında temsiliyetini güçlendirme konusunda da ilerleme sağladı. 2024 itibarıyla yönetim kadrolarındaki kadın oranı yüzde 42’ye ulaştı.
GÖNÜLLÜ SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK RAPORLAMASI
Henkel, Avrupa Birliği’nin Kurumsal Sürdürülebilirlik Raporlama Direktifi (CSRD) ve Avrupa Sürdürülebilirlik Raporlama Standartları (ESRS) doğrultusunda hazırladığı sürdürülebilirlik raporunu gönüllü olarak yayımladı. Henkel CEO’su Carsten Knobel, “Zorlu dönemlerde bile sürdürülebilirliğe bağlılığımızı koruduk. Net sıfır hedeflerimiz doğrultusunda kararlılıkla ilerliyoruz” dedi.
HENKEL’İN KÜRESEL KONUMU
Endüstriyel ve tüketici ürünleri alanında küresel bir aktör olan Henkel, özellikle yapıştırıcılar, yalıtım çözümleri ve fonksiyonel kaplamalar gibi sektörlerde liderliğini sürdürüyor. Tüketici markaları tarafında ise Persil, Loctite ve Schwarzkopf gibi güçlü markalarıyla dikkat çeken şirket, 2024 mali yılında 21,6 milyar Euro’nun üzerinde satış ve yaklaşık 3,1 milyar Euro faaliyet kârı açıkladı. 1876 yılında kurulan Henkel, bugün 47.000 çalışanıyla dünya çapında faaliyet gösteriyor.