Reklam Kurulu, Hepsiburada’da ‘U.S. Polo Assn’ satıcısına ait bazı ürünlerde tekrar eden, aynı ifadelerle yazılmış çok sayıda olumlu yorum tespit etti. İncelemelerde, bu yorumların hazır şablonlar olarak tüketicilere sunulduğu ve alışveriş yapanları olumlu değerlendirme yapmaya yönlendirdiği anlaşıldı. Bu uygulamanın, Ticari Reklam ve Haksız Ticari Uygulamalar Yönetmeliği ile 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’a aykırı olduğu gerekçesiyle Hepsiburada’ya bu uygulamaları durdurma cezası verildi.
YANILTICI ÜRÜN GÖRSELLERİ NEDENİYLE CEZA
Hepsiburada’ya ayrıca, ürün görsellerinde yer alan yanıltıcı bilgiler nedeniyle de yaptırım uygulandı. İncelemelerde, bir ürünün görselinde “5 yıl garantili” ibaresi yer almasına rağmen, gerçekte 2 yıl garantili olarak satıldığı tespit edildi. Bu nedenle ilgili reklamların durdurulmasına karar verildi.
TRENDYOL’A OLUMSUZ YORUM SANSÜRÜ CEZASI
Reklam Kurulu, Trendyol’un olumsuz yorumları yayınlamama politikası nedeniyle de cezai yaptırım uyguladı. Yapılan incelemelerde, Trendyol’un bazı olumsuz değerlendirmeleri yayınlamayarak tüketicilerin ürün ve satıcılar hakkında doğru bilgiye ulaşmasını engellediği belirlendi. Örneğin, bir tüketicinin ‘Tansoy Home’ satıcısından aldığı Mabel marka teraslı kedi evi ile ilgili olumsuz yorumu, Trendyol’un yayın politikalarına uymadığı gerekçesiyle reddedildi. Reklam Kurulu, bu durumu “haksız ticari uygulama” olarak değerlendirerek, olumsuz yorumların sansürlenmesini durdurma cezası verdi.
TİCARET BAKANLIĞI’NDAN UYARI
Ticaret Bakanlığı, e-ticaret platformlarının tüketicileri yanıltan uygulamalara karşı daha şeffaf ve adil bir tutum sergilemesi gerektiğini belirtti. Özellikle yorum manipülasyonu, yanıltıcı reklamlar ve olumsuz değerlendirmelerin sansürlenmesi gibi haksız ticari uygulamaların yakın takibe alındığını duyurdu. Bakanlık, tüketicilerin güvenini sarsan bu tür uygulamalara karşı sıkı denetimlerin devam edeceğini ve benzer ihlallerin caydırıcı yaptırımlarla karşılaşacağını ifade etti.