Honda ve Nissan, Toyota’dan sonra Japonya’nın en büyük ikinci ve üçüncü otomobil üreticileri olarak, ABD pazarında hibrit modellerin eksikliği ve Çinli rakiplerden gelen şiddetli rekabet nedeniyle Nissan’ın gelirlerindeki düşüşün ardından 60 milyar dolarlık bir birleşme görüşmesine başlamıştı. Ancak, geçtiğimiz hafta görüşmeler başarısızlıkla sonuçlandı. Bu durum, Nissan’ı daha büyük bir belirsizliğe sürüklerken, geleneksel otomobil üreticilerinin Çinli firmalara karşı artan baskı altında olduğunu gösterdi.
NİSSAN İÇİN KRİTİK BİR DÖNEM
Nissan CEO’su Makoto Uchida, düşen satışlar ve yönetim krizleriyle mücadele ederken şirketi yeniden canlandırmak için büyük baskı altında. Reuters’ın Aralık ayı haberine göre, önümüzdeki aylar hem Uchida hem de Nissan için belirleyici olacak.
Görüşmelerin başarısız olmasının nedeni, Nissan’ın durumunu ciddiye almaması ve Honda’nın Nissan’ı bir yan kuruluş haline getirme önerisi olarak belirtiliyor. Honda, Nissan’ın iç muhalefetini daha iyi yönetebilecek bir CEO ile müzakerelere devam etmeye hazır olduğunu ifade etti. Honda CEO’su Toshihiro Mibe, geçtiğimiz hafta Nissan’a karşı düşmanca bir satın alma planı olmadığını açıkladı.
NİSSAN’DA DEĞİŞİM KAPIDA MI?
Nissan, mevcut yeniden yapılanma planı kapsamında 9 bin çalışanı işten çıkarmayı ve küresel üretim kapasitesini %20 oranında azaltmayı planlıyor. Şirket, perşembe günü yaptığı açıklamada bu planla ilgili bir ay içinde güncelleme yapacağını duyurdu.
Uchida, 2026 yılına kadar görevde kalmayı hedeflese de, müzakerelerin başarısızlıkla sonuçlanması nedeniyle hem yönetim kurulu üyeleri hem de ortakları Renault tarafından istifaya zorlanıyor. Financial Times’ın haberine göre, Nissan yönetim kurulu, Uchida’nın görevden ayrılma zamanı konusunda gayriresmi görüşmelere başladı.