Bakanlık, sosyal medyada fenomenlerin Instagram’da ürün tanıtımı yaparken doğru bilgilendirme yapmalarını ve yanıltıcı içeriklerden kaçınmalarını sağlamak için kuralları netleştirdi. Son dönemde sosyal medyada sıkça karşılaşılan “mucizevi ürün” reklamlarına karşı denetimler artırıldı.
YASAKLI KELİMELER VE CEZALAR
Bakanlık, influencer’ların Instagram ve diğer sosyal medya platformlarında “Bu ürün ödem atar”, “Anne sütü gibidir”, “Sırt ağrılarını tamamen geçirir” gibi bilimsel dayanağı olmayan ve yanıltıcı ifadeler kullanmalarına karşı uyarılarda bulundu. Bu tür reklamlara artık cezai yaptırımlar uygulanacak. Ayrıca, “Bu kremi kullanınca namaza başladım” gibi abartılı paylaşımlar yapan bir influencer’a 880 bin TL para cezası kesildiği duyuruldu.
Bakanlık, influencer’ların reklamlarda kullandıkları ifadeler konusunda daha dikkatli olmalarını ve tüketiciyi yanıltmamalarını istedi. Artık, yanıltıcı reklam yapan influencer’lar ağır para cezalarıyla karşılaşacak.