Ana Sayfa Arama Galeri Video
Kategoriler
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

    KFC Türkiye’ye geri dönüyor: Yeni ortağı belli oldu

    Bu yılın başlarında Türkiye operasyonlarını askıya alan fast food devi KFC, yeni ortağını buldu. HD İskender ve Pidem markalarının sahibi HD Holding, KFC’nin Türkiye’deki yeni iş ortağı olarak belirlendi.

    Bu yılın başlarında Türkiye operasyonlarını askıya alan fast food devi

    KFC ve Pizza Hut’ın Türkiye’deki franchise haklarını elinde bulunduran İş Gıda A.Ş. ile ABD merkezli Yum! Brands arasındaki anlaşmanın 2025’in ilk günlerinde sona ermesiyle KFC mağazaları kapanmıştı. Bu durumun ardından, markanın Türkiye pazarından çekilip çekilmeyeceği merak konusu olmuştu. Ancak KFC, Türkiye’yi önemli bir pazar olarak görmeye devam ettiğini kanıtlayarak yeni bir ortaklık arayışına girmişti.

    Sabah gazetesinden Hülya Güler’in haberine göre, 1989’dan bu yana Türkiye’de faaliyet gösteren ve bu süreçte yerel iş ortaklarını birkaç kez değiştiren KFC, şimdi yoluna HD Holding ile devam edecek. Güler, HD Holding’in bu anlaşmaya ek olarak bir de yatırımcı fon şirketini yanına alarak ilerlediğini belirtti. Piyasada adı geçen bazı yatırımcı şirketler olduğu ancak şimdilik isim verilmediği ifade edildi.

    İLK İKİ YILDA 50 MİLYON DOLARLIK YATIRIM HEDEFİ

    Hülya Güler, KFC’nin Türkiye’deki yeniden yapılanmasıyla ilgili önemli detayları da paylaştı:

    Yeniden Açılış Hedefi: KFC’nin yıl bitmeden Türkiye’de yeniden faaliyete başlaması hedefleniyor.

    Restoran Sayısı: İlk aşamada kaç restoranla faaliyete başlanacağı, lokasyon seçimlerinin ve kira sözleşmelerinin tamamlama hızına bağlı olacak.

    Devasa Yatırım: Planlanan iş planına göre, KFC Türkiye ilk iki yılda 50 milyon dolarlık bir yatırım gerçekleştirecek. Bu yatırımla kaç restoran açılabileceğine dair hesaplamalar halen sürüyor.

    HD Holding ve yatırımcı ortağının, kendi kendini büyütebilecek bir sistem kurmayı hedefledikleri ve şu sıralar iş yapma potansiyeli en yüksek alışveriş merkezlerinde kira şartlarını görüştükleri konuşuluyor. Sektör kaynakları, KFC yönetiminin Türkiye pazarına büyük önem verdiğini ve pazardan çıkmayı hiçbir zaman düşünmediklerini belirtiyor. Bu nedenle, yılbaşından bu yana birçok şirkete teklif götürüldüğü ancak finansal şartların ağırlığı nedeniyle ilk görüşmelerin sonuç vermediği de gelen bilgiler arasında.