Ana Sayfa Arama Galeri Video
Kategoriler
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

    Lastik ve jant devi AKO Grup’tan 2025 rekoru: Yeni hedef açıklandı

    Lastik, jant, akü ve ömrünü tamamlamış lastik (ÖTL) geri dönüşümü alanlarında faaliyet gösteren AKO Grup, 2024 yılında 18,3 milyar TL ciroya ulaştı. Şirket, 2025 yılı için yüzde 15 büyüme hedefi belirlerken, sektörel liderliğini korumayı amaçlıyor. Tüm fabrikalarında güneş enerjisi santrali (GES) projelerini tamamlayan AKO Grup, yeni dönemde su arıtma alanında da yatırımlarına devam edecek.

    Lastik, jant, akü ve ömrünü tamamlamış lastik (ÖTL) geri dönüşümü

    Beş büyük ölçekli fabrika, 30’u aşkın marka ve geniş bayi ağı ile Türkiye’nin önde gelen sanayi gruplarından biri olan AKO Grup, 2025’te büyümesini sürdürmeyi planlıyor. Avrupa’nın en büyük entegre ÖTL geri dönüşüm tesisine sahip olan şirket, yılda 75 bin ton lastik atığını ekonomiye kazandırıyor. Geçtiğimiz yıl devreye alınan 270 kW AC gücündeki GES yatırımıyla, tesisin elektrik ihtiyacının yüzde 40’ı yenilenebilir enerjiden sağlanıyor.

    “2025’TE 21 MİLYAR TL CİRO HEDEFLİYORUZ”

    AKO Grup Pazarlama Müdürü Esra Ertuğrul Boran, 2025 hedeflerine ilişkin yaptığı açıklamada, “Yüzde 15 büyüme ile 21 milyar TL ciroya ulaşmayı öngörüyoruz. Bu doğrultuda gerekli altyapıyı oluşturduk. Tüm fabrikalarımızda GES projelerimizi tamamladık. Petlas fabrikamızda yürüttüğümüz Verimlilik Artırıcı Projeler (VAP) kapsamında önemli aşamalar kaydettik. AKO Jant markamızda kalite ve verimliliği artırmaya yönelik yatırımlarımızı da tamamlamak üzereyiz. Önümüzdeki dönemde su arıtma alanında yeni yatırımlar planlıyoruz” dedi.

    PAZAR TRENDLERİ VE YENİ ÜRÜNLER

    Boran, 2024 yılında ekonomik segment alt markaların pazar paylarını artırdığına dikkat çekerek, 2025’te de bu trendin devam etmesini beklediklerini belirtti. SUV araç satışlarındaki artışa paralel olarak SUV lastiklerinde büyüme öngördüklerini ifade eden Boran, “Yeni geliştirdiğimiz Coach otobüs lastiklerinin TBR segmentindeki büyümemize katkı sağlamasını hedefliyoruz. Ayrıca, yaz döneminde piyasaya sunacağımız yeni nesil ultra yüksek performans (UHP) lastiklerimizle pazardaki konumumuzu daha da güçlendirmeyi amaçlıyoruz” değerlendirmesinde bulundu.