Ana Sayfa Arama Galeri Video
Kategoriler
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

    Nike’tan yeni Amazon kararı

    Global spor giyim devi Nike, 2019 yılında sonlandırdığı Amazon üzerinden doğrudan satış uygulamasını ABD pazarı için yeniden başlatma kararı aldı. Bu stratejik değişiklik, Nike’ın tüketici alışkanlıklarına uyum sağlama ve pazar erişimini genişletme hedefinin bir yansıması olarak yorumlanıyor.

    Global spor giyim devi Nike, 2019 yılında sonlandırdığı Amazon üzerinden

    Nike, dört yıl önce, alışveriş deneyimini daha doğrudan kontrol etmek ve sahte ürün sorununa karşı önlem almak amacıyla Amazon’daki toptan satış faaliyetlerini durdurmuştu. O dönemde Birkenstock gibi birçok marka da benzer gerekçelerle Amazon’daki varlıklarını sınırlama yoluna gitmişti.

    “TÜKETİCİ NEREDEYSE BİZ ORADAYIZ”

    Şirketten yapılan açıklamada, tüketicilerin değişen alışveriş alışkanlıklarına uyum sağlamak amacıyla dijital pazaryerlerine yeniden yatırım yapıldığı belirtildi. Nike sözcüsü, konuya ilişkin yaptığı açıklamada, “Tüketicilere nerede ve nasıl alışveriş yapmayı tercih ederlerse etsinler daha fazla ürün ve hizmet sunmaya kararlıyız” ifadelerini kullandı.

    Nike, bu kapsamda sadece Amazon gibi dijital platformlara değil, Fransa’daki Printemps gibi yeni fiziksel mağaza ortaklıklarına da yöneliyor. Ayrıca şirket, çevrim içi alışveriş deneyimini geliştirmek için yapay zeka destekli konuşma arama teknolojisi gibi yenilikçi çözümleri de devreye sokuyor.

    Amazon cephesinden yapılan açıklamada ise ABD’deki tüketicilere sunulan Nike ürünlerinin çeşitlendirileceği ve doğrudan tedarik sürecinin yakında başlayacağı bilgisi verildi. Bu gelişme, hem Nike’ın satış stratejisinde esnekliğe gittiğini hem de Amazon’un önemli markaları platformuna geri çekme çabalarının başarılı olduğunu gösteriyor.