Nike, dört yıl önce, alışveriş deneyimini daha doğrudan kontrol etmek ve sahte ürün sorununa karşı önlem almak amacıyla Amazon’daki toptan satış faaliyetlerini durdurmuştu. O dönemde Birkenstock gibi birçok marka da benzer gerekçelerle Amazon’daki varlıklarını sınırlama yoluna gitmişti.
“TÜKETİCİ NEREDEYSE BİZ ORADAYIZ”
Şirketten yapılan açıklamada, tüketicilerin değişen alışveriş alışkanlıklarına uyum sağlamak amacıyla dijital pazaryerlerine yeniden yatırım yapıldığı belirtildi. Nike sözcüsü, konuya ilişkin yaptığı açıklamada, “Tüketicilere nerede ve nasıl alışveriş yapmayı tercih ederlerse etsinler daha fazla ürün ve hizmet sunmaya kararlıyız” ifadelerini kullandı.
Nike, bu kapsamda sadece Amazon gibi dijital platformlara değil, Fransa’daki Printemps gibi yeni fiziksel mağaza ortaklıklarına da yöneliyor. Ayrıca şirket, çevrim içi alışveriş deneyimini geliştirmek için yapay zeka destekli konuşma arama teknolojisi gibi yenilikçi çözümleri de devreye sokuyor.
Amazon cephesinden yapılan açıklamada ise ABD’deki tüketicilere sunulan Nike ürünlerinin çeşitlendirileceği ve doğrudan tedarik sürecinin yakında başlayacağı bilgisi verildi. Bu gelişme, hem Nike’ın satış stratejisinde esnekliğe gittiğini hem de Amazon’un önemli markaları platformuna geri çekme çabalarının başarılı olduğunu gösteriyor.