Bloomberg ve CNN’in hafta sonu yayımladığı analizlere göre, iki platform, tarifelerin getirdiği maliyet yükünü kullanıcılarına yansıtarak bazı ürünlerde %400’e varan zamlar yaptı.
GÜZELLİK VE SAĞLIK ÜRÜNLERİNDE REKOR ARTIŞ
Shein ve Temu’da en çok talep gören 100 güzellik ve sağlık ürününün ortalama fiyatı, perşembe gününe kıyasla %51 yükseldi. Bazı ürünlerde ise fiyatlar iki katını aşarak tüketicileri şaşırttı. Ev ve mutfak ürünleri ile oyuncak kategorilerinde ortalama zam oranı %30’u geçerken, özellikle 10’lu mutfak havlusu setinde %377’lik artış dikkat çekti. Kadın giyim kategorisinde ise fiyat artışı %8 ile daha sınırlı kaldı.
DÜŞÜK FİYAT AVANTAJI TEHLİKEDE
Son yıllarda uygun fiyatları ve geniş ürün yelpazesiyle ABD pazarında hızla büyüyen Shein ve Temu, bu zamlarla zor bir döneme giriyor. Uzmanlar, yeni tarifeler ve kaldırılan muafiyetlerin, platformların rekabet gücünü zayıflatabileceğini belirtiyor. Artan maliyetlerin, özellikle düşük gelir grubundaki tüketicilerin alışveriş alışkanlıklarını etkileyebileceği öngörülüyor.