Ana Sayfa Arama Galeri Video
Kategoriler
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

    Şişecam 2024’te rekor kırdı

    Dört kıtada 14 ülkede üretim yapan ve 150’den fazla ülkeye satış gerçekleştiren Şişecam, 2024 yılında konsolide net satışlarını 186 milyar liraya ulaştırdı. Şirketin toplam yatırımları 30 milyar lira, ihracatı ise 962 milyon dolar olarak gerçekleşti.

    Dört kıtada 14 ülkede üretim yapan ve 150’den fazla ülkeye

    Şişecam’dan yapılan açıklamaya göre, 2024’te Türkiye’den yapılan ihracat ve yurtdışı üretim tesislerinin satışlarının toplamı, konsolide satışların yüzde 59’unu oluşturdu. Bu dönemde şirket, 5,6 milyon ton cam, 4,6 milyon ton soda külü ve 3,8 milyon ton endüstriyel ham madde üretimi gerçekleştirdi.

    “TEMKİNLİ VE FIRSAT ODAKLI YAKLAŞIM”

    Şişecam Genel Müdürü Görkem Elverici, 2024’ün küresel ekonomik dalgalanmalar, yüksek enflasyon, sıkı para politikaları, enerji fiyatlarındaki dalgalanmalar ve jeopolitik gerilimlerle zorlu geçtiğini belirtti. ABD’deki seçim belirsizliği ve Çin’deki düşük büyüme gibi faktörlerin küresel ekonomiyi etkilediğini ifade eden Elverici, Türkiye’de döviz kurları ve enflasyonun da dikkate alındığını vurguladı. “Bu dönemde risk ve maliyet yönetimine odaklanarak temkinli ve fırsat odaklı bir yaklaşım benimsedik. 2025’ten itibaren aldığımız aksiyonların finansal sonuçlarımıza olumlu katkı sağlayacağını öngörüyoruz” dedi.

    STRATEJİK YATIRIMLAR VE KÜRESEL LİDERLİK

    Elverici, 2024’te Şişecam’ın ABD’deki Pasifik Projesi’nin tek sahibi olduğunu ve Wyoming’deki tesislerde çoğunluk hissesini aldığını açıkladı. “Soda külü alanında dünyada ilk 3’teyiz. Pasifik Projesi tamamlandığında liderlik yolunda büyük bir adım atmış olacağız” dedi. Rusya’daki operasyonların ise jeopolitik belirsizliklere rağmen istikrarlı şekilde devam ettiğini belirtti.

    DİJİTALLEŞME VE YENİLİKÇİ ÇÖZÜMLER

    Şişecam, dijitalleşme ve yenilikçi ürün geliştirme stratejilerine yatırımlarını sürdürüyor. Elverici, ICRON ortaklığıyla veri odaklı karar alma süreçlerini güçlendirdiklerini, ‘Plant of the Future’ platformuyla ise yenilikçi çözümler ürettiklerini ifade etti. Şirket, 2020’de faaliyetlerini “Tek Şişecam” çatısı altında birleştirerek faaliyet modeli ve teknolojik dönüşüm programlarını 2024 sonu itibarıyla tamamladı. Bu adımların stratejik ve operasyonel kazanımlar sağlaması bekleniyor.

    HİSSEDAR DEĞERİ VE 2025 HEDEFLERİ

    Elverici, hissedar değerini artırmanın Şişecam’ın birincil hedefi olduğunu vurgulayarak, “2025’in ilk yarısında maliyet ve gider yapılarını optimize etmek, yatırım harcamalarını dikkatle yönetmek ve nakit akışını sağlamlaştırmaya odaklanacağız” dedi.

    Kuzey İtalya’daki düz cam fabrikasında fırın tamir sürecini öne çektiklerini hatırlatan Elverici, bu kararın EBIT seviyesinde 8-10 milyon avroluk olumlu katkı sağlayacağını öngördüklerini belirtti. Şişecam, uzun vadeli büyüme hedeflerinden ödün vermeden, 2025’te temkinli adımlarla güçlü bir performans hedefliyor.