2020 yılı sonunda Sabancı Holding ve PPF Group ortaklığına katılan TEMSA, 2024 yılında otobüs satışlarında son 10 yılın en yüksek satış hacmini yakaladı. Türkiye’de daralan pazara rağmen satış adetlerini koruyan şirket, Amerika, Fransa ve Batı Avrupa gibi öncelikli pazarlarında da tüm zamanların en yüksek satış rakamlarına ulaştı. 2020-2024 döneminde TL bazında cirosunu 20 katına çıkaran TEMSA, aynı süreçte dolar bazlı cirosunu yüzde 320, ihracatını ise yüzde 655 artırarak dikkat çeken bir büyüme performansı sergiledi.
“DÖVİZ BAZINDA ŞİRKET TARİHİNİN EN YÜKSEK CİROSUNA ULAŞTIK”
TEMSA CEO’su Evren Güzel, ticari araç pazarındaki zorlu koşullara rağmen şirketin güçlü performans gösterdiğini belirtti. Türkiye’de ticari araç pazarının 2024 yılında yüzde 5 daraldığını ifade eden Güzel, bu ortamda TEMSA’nın satışlarını korumayı başardığını vurguladı. Şehirler arası taşımacılık segmentinde yüzde 15 büyüme kaydettiklerini belirten Güzel, Amerika pazarında yüzde 49, Fransa pazarında yüzde 32 ve Batı Avrupa pazarında yüzde 54 büyüyerek bu bölgelerde tüm zamanların en yüksek satış rakamlarına ulaştıklarını dile getirdi. Güzel, “Ciromuzu TL bazında 15,2 milyar TL’ye, dolar bazında ise 462,1 milyona taşıyarak döviz bazında şirket tarihimizin en yüksek cirosunu elde ettik” dedi.
KATMA DEĞERLİ İHRACATTA LİDERLİK
TEMSA, 2024 yılında 296 milyon dolarlık ihracat ile şirket tarihinin en yüksek ihracat rakamına ulaştı. Kilogram başına 19,26 dolar ile Türkiye ortalamasının 13,6 katı daha katma değerli ihracat gerçekleştiren şirket, özellikle elektrikli araçlarda kilogram başına 31,15 dolar ihracat değeri ile dikkat çekti. Evren Güzel, TEMSA’nın yüksek teknoloji ve tasarım ağırlıklı üretimi sayesinde net ihracat katkısının da rekor seviyeye ulaştığını belirtti.
YATIRIM VE KÜRESEL BÜYÜME HEDEFLERİ
2024 yılında imzaladığı yaklaşık 90 milyon Euro karşılığı TL tutarındaki kulüp kredisi ile yeniden yapılandırma sürecini tamamlayan TEMSA, önümüzdeki dönemde sıfır emisyonlu araçlarda liderliğini pekiştirmeyi ve küresel pazarda büyümeyi hedefliyor. Şirket, düşük borçluluk oranı ve güçlü finansal yapısı sayesinde küresel büyüme dönemine hazır olduğunu vurguluyor.
1 MİLYAR DOLARLIK CİRO HEDEFİ
TEMSA, otobüs, midibüs ve hafif kamyon üreticisi olmanın ötesine geçerek küresel ölçekte güçlü bir mobilite markası olmayı hedefliyor. Şirket, odak pazarlarda Coach ve Intercity segmentlerinde lider olmayı, yenilikçi ürünlerle niş segmentlerde fark yaratmayı ve şehir içi segmentinde iş birlikleri kurarak ekosistem oyuncusu olmayı amaçlıyor. TEMSA, bu strateji ile 1 milyar dolarlık ciro seviyesine ulaşmayı ve sürdürülebilirlikte güçlü bir oyuncu olmayı hedefliyor.
Evren Güzel, müşteri odaklı stratejileriyle TEMSA’yı küresel ayak izini kuvvetlendirmiş, tercih edilen bir mobilite markası olarak konumlandırmayı planladıklarını belirterek, “Amacımız sadece bir otobüs üreticisi olmak değil, müşterimizin her zaman ve her yolda yanında olan bir mobilite markası haline gelmek” dedi.