Ana Sayfa Arama Galeri Video
Kategoriler
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

    Tesla–Lamborghini yarışı, elektrikli araçların gizli zayıf noktasını gösterdi

    Sosyal medyada viral olan Tesla–Lamborghini drag yarışı, elektrikli araçların sokaktaki gerçek performansını yeniden gündeme taşıdı. Kâğıt üzerinde üstün görünen hızlanma verileri, gerçek yol koşullarında neden aynı sonucu vermiyor? Uzmanlar bu farkın arkasındaki teknik nedenleri anlatıyor.

    Sosyal medyada viral olan Tesla–Lamborghini drag yarışı, elektrikli araçların sokaktaki

    Sıradan bir şehir caddesinde, kırmızı ışıkta duran bir Lamborghini sürücüsüne, yanında duran Tesla sahibi yarışmayı teklif etti.

    Saniyeler sonra Tesla Model S’in, Lamborghini Aventador V12 arasında başlayan ve gösterge paneli kamerasınca kaydedilen bu gayriresmi yarış, Instagram, YouTube ve X (Twitter) gibi platformlarda milyonlarca kişi tarafından izlendi.

    SpeedPOV adlı Instagram hesabı tarafından paylaşılan görüntülerde elektrikli araç anlık torkunun gücüyle neredeyse sessizce öne fırlıyor. Ancak kısa bir süre sonra, V12 motorun belirgin homurtusu duyuluyor ve Lamborghini, Tesla’yı hızla geride bırakarak uzaklaşıyor. Klip, Tesla sürücüsünün yarışı sessizce terk etmesiyle sona eriyor.

    Video, Tesla’nın performans üstünlüğüne dayalı marka imajı nedeniyle sosyal medyada büyük bir tartışma başlattı. Milyonlarca izlenme alan videonun yorumlarında, özellikle Tesla hayranları, görüntüdeki modelin performansını eleştirdi.

    Plaid’i “test ettikleri en hızlı seri üretim otomobil” ilan etmişti

    Bir Reddit kullanıcısı, “Bu bir Plaid bile değildi. Jantlara ve amblemlere bakın; doğru değil” yorumunu yaparken, birçok kişi aracın Tesla’nın en üst performans modeli olan Model S Plaid olması durumunda sonucun farklı olacağını savundu.

    Bu tartışma, Tesla CEO’su Elon Musk’ın, “önemli herhangi bir metrikte, herhangi bir içten yanmalı motorlu araçtan daha iyi performans gösterdikleri” yönündeki iddialarını yeniden gündeme getirdi. İster kurgu olsun ister gerçek, bu viral video, Tesla’nın milyonlarca izleyici önünde geride kaldığını göstererek bu anlatıyı sarstı.

    Elon Musk, Model S Plaid’i tanıtırken 0-100 km/s hızlanmasının 2 saniyenin altında olduğunu iddia etmişti. MotorTrend gibi bağımsız kuruluşlar da 2021’de bu rakamı 1.98 saniye olarak doğrulayarak Plaid’i “test ettikleri en hızlı seri üretim otomobil” ilan etmişti.

    Ancak viral videonun da kanıtladığı gibi, kağıt üzerindeki hızlanma verileri sokaktaki zaferi garantilemiyor.

    2022 SAE International raporuna göre, elektrikli araçlar anlık tork ve optimum çekiş sistemleri sayesinde kısa mesafelerde (0-100 km/s gibi) mutlak bir üstünlüğe sahip. Ancak mesafe uzadığında (örneğin çeyrek milin ötesinde), aerodinamik, vites oranları ve maksimum beygir gücü gibi faktörler, içten yanmalı motorların (ICE) avantajlı hale gelmesini sağlıyor.

    0-100 aralığının ötesinde EV performansını etkiliyor

    Videodaki durumda, 350 km/s azami hıza sahip olduğu tahmin edilen Aventador, V12 motoru devrini bulduğunda, yaklaşık 322 km/s hıza sahip olan Tesla’nın avantajını hızla kapattı.

    Edmunds.com’dan bağımsız araç test mühendisi Dan Edmunds, durumu şöyle özetliyor: “Elektrikli araçlar tek bir konuda olağanüstü derecede iyi: doğrusal hızlanma. Ancak herhangi bir yarışın sonucu yine de bağlama bağlıdır: mesafe, zemin, sürücü tepkisi ve çekiş gücü… hepsi rol oynar.”

    Kontrollü drag pisti koşullarında Model S Plaid, Porsche Taycan Turbo S ve Lucid Air gibi rakiplerini geride bırakabiliyor. Ancak ETH Zürih Otomotiv Mühendisliği Enstitüsü’nün teknik özetine göre, dinamik ağırlık dağılımı ve termal limitler gibi faktörler, 0-100 aralığının ötesinde EV performansını etkiliyor.

    Bu videonun kurgu olup olmasından bağımsız olarak, yakaladığı gerilim ve “analog bir homurtunun” dijital sessizliği alt etmesinin yarattığı duygusal yankı, milyonlarca izleyici için gerçekliğini koruyor.