Ana Sayfa Arama Galeri Video
Kategoriler
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

    Ticaret savaşında kriz derinleşiyor! Çin hepsini iptal etmeye başladı

    Çin’den ABD’ye yönelik yük taşımacılığında önemli bir gerileme yaşanıyor. Küresel ticaret gerilimlerinin ve yeni gümrük tarifelerinin etkisiyle, Çin’den kalkan yük gemilerinin iptal edilen sefer sayısında kayda değer bir artış gözlemleniyor. Deniz taşımacılığı şirketleri, talepteki bu sert düşüşe karşılık olarak rotalarını daraltmaya ve programlarını yeniden yapılandırmaya başladı.

    Çin'den ABD’ye yönelik yük taşımacılığında önemli bir gerileme yaşanıyor. Küresel

    Kuzey Amerika’ya yönelik konteyner trafiğindeki düşüş, sadece deniz taşımacılığını değil; liman faaliyetlerinden karayolu taşımacılığına, depolamadan demiryolu lojistiğine kadar tüm tedarik zincirini olumsuz etkiliyor. Çin menşeli HLS Group, şu ana kadar Çin çıkışlı toplam 80 seferin ya boş ya da tamamen iptal edildiğini duyurdu. Şirketin müşterilerine gönderdiği bilgilendirme notunda, transpasifik hattındaki taşıma hizmetlerinin talep düşüşü nedeniyle askıya alındığı belirtildi.

    YENİ ROTALAR ASKIYA ALINDI

    Büyük denizcilik ittifaklarından ONE, Qingdao, Ningbo, Şanghay, Pusan, Vancouver ve Tacoma limanlarını kapsayan ve mayıs ayında yeniden başlatılması planlanan bir rotayı süresiz olarak durdurduğunu açıkladı. Hâlihazırda devam eden bazı seferlerin de, örneğin Wilmington, Kuzey Carolina limanı gibi, belirli duraklarını rotalarından çıkarması gündemde.

    KONTEYNER TRAFİĞİNDE SERT GERİLEME

    Her biri yaklaşık 8.000 ila 10.000 TEU taşıyan seferlerin iptali, toplamda 640 bin ila 800 bin konteynerlik bir taşıma hacminin kaybı anlamına geliyor. Bu gelişme, vinç operasyonlarının azalması, taşıma ücretlerinin düşmesi ve konteyner temininde sıkıntılar yaşanması gibi çeşitli sonuçlar doğurabilir.

    DTÖ: KÜRESEL TİCARETTE KESKİN BOZULMA

    Dünya Ticaret Örgütü (DTÖ), ABD’nin gümrük tarifesi hamlelerinin ardından yaptığı değerlendirmede, küresel ticaretin görünümünde ciddi bir bozulma yaşandığını duyurdu. Sea-Intelligence CEO’su Alan Murphy de, siparişlerdeki düşüşün ne kadar süreceği konusunda belirsizlik olduğunu, ancak Asya-ABD hattında Çin çıkışlı konteynerlerin çoğunluğu oluşturduğunu vurguladı.

    TALEP DÜŞÜYOR, TEDARİK ZİNCİRİ YENİDEN ŞEKİLLENİYOR

    2018’de ABD’nin tüm konteyner ithalatının yüzde 37’sini sağlayan Çin’in payı, 2024 itibarıyla yüzde 30’a gerilemiş durumda. Asya genelinden yapılan ithalatta da Çin’in payı yüzde 54’e düştü. Stifel Global Lojistik ve Mobilite Direktörü Bruce Chan, yüksek stok seviyeleri ve tarifelerin oluşturduğu belirsizlik nedeniyle perakendecilerin ihtiyatlı davrandığını ve envanter politikalarında temkinli hareket ettiklerini belirtti.

    REZERVASYONLAR AZALIYOR, SEKTÖRLER ETKİLENİYOR

    Mart sonu ile Nisan başı arasında özellikle giyim, oyuncak, mobilya ve spor ekipmanları gibi yüksek tarifeli ürün gruplarında konteyner rezervasyonlarında ciddi düşüşler yaşandı. Yün, kumaş ve tekstil ürünlerinde bu oran yüzde 50’nin üzerine çıktı. Bu gelişmeler, önümüzdeki dönemde ithalatta çift haneli bir daralma yaşanabileceği beklentisini güçlendiriyor.

    ROTA VE GEMİ PROGRAMLARINDA REVİZYON

    Taşıyıcı firmalar yalnızca seferleri iptal etmekle kalmayıp, “gemi dizisi” olarak adlandırılan rotalarda da değişikliğe gidiyor. Bu rotalar, liman operasyonlarının planlanması açısından aylar süren hazırlıklar gerektiriyor. Ayrıca iptal edilen seferler, yalnızca ithalatı değil, aynı zamanda Asya’ya yönelik ABD ihracatını da olumsuz etkileyebilir.