Yeni kurallara göre, bir aracın hasar gideri piyasa değerini geçer ve onarımı mümkün olmazsa, araç “tam hasar” kategorisine alınacak. Eğer hasar miktarı aracın güncel değerinin %60’ını aşar ya da önemli parçalarda ciddi zarar oluşursa, araç “ağır hasar” olarak tanımlanacak. Yapılan değişiklikle, hasar süreçlerinde daha şeffaf ve tutarlı bir sistem kurulması amaçlanıyor.
ZORUNLU EKSPER DÖNEMİ BAŞLIYOR
Sigortacılık ve Özel Emeklilik Düzenleme ve Denetleme Kurumu (SEDDK), hasar değerlendirmelerinin güvenilirliğini artırmak amacıyla yeni bir uygulamayı devreye aldı. Buna göre, tam ve ağır hasar tespitleri yalnızca 5684 sayılı Sigortacılık Kanunu kapsamında ruhsat sahibi sigorta eksperleri tarafından yapılacak. Bu düzenlemeyle birlikte, hatalı sınıflandırmaların önüne geçilmesi ve hasar süreçlerinin daha sağlam bir zemine oturtulması hedefleniyor.
USULSÜZ ARAÇ SATIŞINA GEÇİT YOK
Düzenleme, ağır hasarlı araçların uygunsuz şekilde piyasada dolaşmasını engellemek için sıkı önlemler getiriyor. Sigorta şirketleri ve eksperlerin işlemleri, Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi tarafından yakından takip edilecek. Böylece, hurda veya trafikten çekilmiş araçların belgesiz alınıp satılması önlenecek.

