Ana Sayfa Arama Galeri Video
Kategoriler
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

    Ünlü deterjan markasına rekor ceza! 1 yıkama denildi tam 8 yıkamada geçti

    Ticaret Bakanlığı’na yapılan şikayet üzerine ünlü deterjan markası Ariel’in reklamları incelemeye alındı. Reklamda, ürünün rakiplerine göre daha az deterjanla üstün temizlik sağladığı iddia edilse de bakanlık tarafından yapılan testler bu iddiayı çürüttü. Yapılan incelemeler sonucunda, yanıltıcı reklam nedeniyle markaya 2,2 milyon lira idari para cezası kesildi.

    Ticaret Bakanlığı'na yapılan şikayet üzerine ünlü deterjan markası Ariel'in reklamları

    Ticaret Bakanlığı Reklam Kurulu, Procter & Gamble’a ait “Ariel Hızlı Çözünme Dağ Esintisi” isimli toz deterjanın televizyon reklamlarını değerlendirdi. Reklamda, rakip markaların 2 ölçek deterjan kullanarak temizlediği lekelerin, Ariel ile yalnızca 1 ölçek kullanılarak çıkarılabildiği iddia ediliyordu. Ancak bu iddiaların bilimsel olarak doğrulanmadığı tespit edildi.

    Kurul, şirketin sunduğu IPSOS raporunun geçerli olmadığını ve karşılaştırmalı testlerin uygun koşullarda yapılmadığını belirtti. Ariel’in reklamda öne sürdüğü “daha az deterjan kullanımıyla tasarruf sağladığı” iddiasını ispat edemediği sonucuna varıldı.

    TEST SONUÇLARI REKLAMI ÇÜRÜTTÜ

    Bakanlık tarafından yapılan testlerde, reklamda tek yıkamada temizlendiği belirtilen lekelerin, ancak sekiz yıkama sonunda çıktığı belirlendi. Bu durum, markanın tüketiciyi yanıltıcı reklam yaptığına işaret etti.

    Reklam Kurulu, Ariel’in ilgili yönetmeliklere aykırı hareket ettiğini tespit ederek, markaya 2,2 milyon lira idari para cezası verdi ve reklamların yayından kaldırılmasına karar verdi.