Ana Sayfa Arama Galeri Video
Kategoriler
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

    Vakko’dan fiyatlama itirafı

    Vakko CEO’su Jaklin Güner, Bloomberg HT’de katıldığı Üst Düzey programında, 2025 yılında enflasyon baskılarının hafiflemesini beklediklerini ve bu doğrultuda yatırım planlarından ödün vermeyeceklerini ifade etti. Şirketin lüks perakende alanındaki küresel büyüme beklentilerine dikkat çeken Güner, yeni mağaza ve turizm yatırımlarını duyurdu.

    Vakko CEO’su Jaklin Güner, Bloomberg HT'de katıldığı Üst Düzey programında,

    2024 yılına ilişkin değerlendirmelerde bulunan Güner, özellikle kur ve enflasyon nedeniyle fiyatlamada zorluklar yaşadıklarını belirtti. Ancak bu zorluklara rağmen şirketin hedeflerine ulaştığını ve yatırım planlarından vazgeçmediklerini söyledi. Güner, 2024 yılı için bilançolarına odaklandıklarını ve önemli fırsatları değerlendirdiklerini vurguladı.

    YATIRIMLAR DEVAM EDİYOR

    Vakko’nun 2024 yılı itibarıyla 14,8 milyar TL net satış gerçekleştirdiğini ve 806 milyon TL net dönem kârı açıkladığını belirten Güner, şirketin 400 milyon TL’lik temettü dağıttığını söyledi. Ayrıca, Vakko Tekstil bünyesinde 270 milyon TL, Holding bünyesinde ise toplamda 600 milyon TL yatırım yaptıklarını aktardı.

    LÜKS SEKTÖRÜNÜN BÜYÜME BEKLENTİLERİ

    Güner, lüks sektörünün dünyada yeniden büyüyeceğini öngördüklerini ifade etti. Şirket olarak yatırımlarına ara vermeksizin devam ettiklerini ve lüks sektöründeki potansiyeli değerlendirmeyi sürdürdüklerini belirtti. Ayrıca, lüks markaların sürdürülebilirlik ve gençlerin temkinli tüketim anlayışından dolayı şanslı olduğunu da sözlerine ekledi.

    TURİZM YATIRIMLARI DEVAM EDECEK

    Vakko’nun yurt dışı yatırımlarından bir yenisini Atina’da gerçekleştirdiğini açıklayan Güner, burada açılan 750 metrekarelik yeni mağazanın Vakko dostlarına farklı deneyimler sunacağını belirtti. Türkiye’deki yatırımlarına da devam edeceklerini belirten Güner, Haliç Finans Merkezi ve Tersane projeleri gibi önemli projelerin yanı sıra Bodrum ve Max Royal gibi lokasyonlarda da yatırımlarının süreceğini duyurdu.

    E-TİCARET VE MAĞAZA İŞLETMELERİ BİRLEŞİYOR

    Vakko’nun e-ticaret yatırımlarına dair açıklamalarda bulunan Güner, dijital altyapılarının şirketin verimliliğini artırmaya ve müşterileriyle duygusal bağlarını güçlendirmeye yönelik önemli bir adım olduğunu vurguladı. E-ticaretin mağaza ile tamamlayıcı bir süreç olduğunu belirten Güner, Vakko ve Vakkorama mağazalarındaki online satış oranlarının artış gösterdiğini söyledi.

    FİYATLAMADA MÜŞTERİYİ GÖZETİYORUZ

    Fiyatlandırma stratejileri hakkında da konuşan Güner, yüksek enflasyonun ve döviz kurlarındaki dalgalanmanın, üretim maliyetlerini ve fiyatları tahmin edilmez hale getirdiğini ifade etti. Güner, fiyatlama yaparken her zaman müşteri odaklı hareket ettiklerini ve onların seviyesinde kalmaya özen gösterdiklerini belirtti.