Ana Sayfa Arama Galeri Video
Kategoriler
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

    Vergi denetimlerinde dijital dönem

    Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, vergi denetimlerinde yeni bir dönemin başladığını duyurdu. Bakan Şimşek, sesli ve görüntülü iletişim de dahil olmak üzere tüm vergi denetim süreçlerinin elektronik ortama taşınacağını belirterek, bu sayede mükellefler için önemli ölçüde zaman ve maliyet tasarrufu sağlanacağını müjdeledi.

    Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, vergi denetimlerinde yeni bir

    Bakan Şimşek, Bakanlık olarak vergi uygulamalarında dijitalleşme sürecini başlattıklarını ifade ederek, bu amaç doğrultusunda gerekli mevzuat düzenlemelerinin de hayata geçirildiğini söyledi. Şimşek, “Vergi Denetim Kurulu Başkanlığı tarafından yürütülecek denetim faaliyetlerinde Bakanlığımız tarafından oluşturulan elektronik sistem araçlarının kullanılabilmesine imkan tanıyan düzenleme sayesinde kamusal denetim süreçlerinin köklü ve dijital bir dönüşüm geçirmesi hedefleniyor” diye konuştu.

    DEFTER İBRAZINDAN TUTANAĞA HER ŞEY ELEKTRONİK ORTAMDA

    Vergi incelemelerine ilişkin defter ve belgelerin ibraz edilmesi, tutanakların düzenlenmesi, görüşmelerin sağlanması gibi tüm işlemlerin elektronik ortamda yürütülmesini temin etmek üzere Bakanlık tarafından gerekli altyapının oluşturulduğunu anlatan Şimşek, “Böylece vergi inceleme süreçleri elektronik ortama taşınacak, sesli ve görüntülü iletişimle tutanakların alınmasına kadar tüm süreç bu ortamda yürütülecek. Bu da mükelleflerimiz için zaman ve maliyet bakımından önemli kolaylık sağlayacak” ifadelerini kullandı.

    “İZAH ZİYARETLERİ DE DAHİL TÜM SÜREÇ DİJİTALDE”

    Bu alandaki dijital dönüşüm sürecinin devam edeceğini vurgulayan Bakan Şimşek, bu düzenlemelerin sadece vergi incelemelerini değil, izaha davet, rapor değerlendirme komisyonu işlemleri ve gönüllü uyum gibi birçok kamusal hizmeti kapsayan geniş bir dönüşümün ilk adımı olduğunu kaydetti. Şimşek, bu tür kamusal hizmetlerde daha önce mükellef ve Bakanlık personelinin fiziki olarak bir araya geldiğini, tutanakların kağıt ortamında düzenlendiğini hatırlatarak, “Gerçekleştirilen dönüşümle beraber tüm süreçler, sadece incelemeler değil diğer hizmetler de elektronik ortamda gerçekleştirilecek” değerlendirmesinde bulundu.

    AMAÇ MÜKELLEFİN MALİYETİNİ AZALTMAK, İŞİNİ KOLAYLAŞTIRMAK

    Temel amaçlarının mükellefler için denetim maliyetlerini düşürmek ve her kesimden iş dünyasına kamusal hizmetlerin sunulmasında kolaylık sağlamak olduğunu dile getiren Şimşek, “Elektronik süreçler mükelleflerin işlerini kolaylaştırıyor. Vergi idaresiyle ilgili işlerin elektronik ortamda birkaç ekranda halledilmesiyle beraber mükelleflerin kendi işlerine odaklanmasına olanak sağlanıyor” dedi. Bakan Şimşek, bu dijital dönüşümün arkasında aynı zamanda tasarruf amacının da yattığını belirterek, elektronik sistem araçlarının devreye alınmasıyla konaklama, ulaşım ve iletişim masrafları başta olmak üzere kamu kaynaklarında önemli ölçüde tasarruf sağlanmasının öngörüldüğünü sözlerine ekledi.