Söz konusu dönemde en çok satış yapan marka 74 bin 139 adetle Renault oldu. Renault’un pazar payı yüzde 11,3 olarak kaydedildi. Volkswagen 47 bin 645 satışla ikinci sırada yer alırken, Toyota 47 bin 264 adetle üçüncü sıraya yerleşti. Fiat 46 bin 424, Hyundai 40 bin 907, Peugeot ise 37 bin 475 satış gerçekleştirdi.
Model bazında ise liderlik yine Renault Clio’nun oldu. Clio, 30 bin 444 satışla Türkiye’nin en çok tercih edilen modeli olurken, ikinci sırada 25 bin 756 satışla Tesla Model Y, üçüncü sırada ise 23 bin 46 satışla Renault Megane sedan yer aldı. Togg T10X 21 bin 70 adetle dördüncü, BYD Seal U ise 18 bin 493 adetle beşinci sırada konumlandı.
SUV ARAÇLAR ZİRVEDE, ELEKTRİKLİLERİN PAYI ARTIYOR
Yılın ilk 8 ayında gövde tiplerine göre en fazla tercih edilen araç yüzde 62,8 pay ve 410 bin 891 adetle SUV oldu. SUV’u yüzde 22,1 pay ve 144 bin 878 satışla sedan, yüzde 14,2 pay ve 92 bin 716 satışla hatchback araçlar izledi.
Motor tiplerine göre incelendiğinde ise 304 bin 618 satışla benzinli otomobiller ilk sırada yer aldı. Hibrit otomobiller 172 bin 366 adetle yüzde 26,3 pay aldı. Elektrikli araçlar ise 120 bin 857 adetlik satışla yüzde 18,5 paya ulaştı. Dizel otomobil satışları 52 bin 253’te kalırken, otogazlı araç satışları 4 bin 319 adetle yüzde 0,7 pay elde etti.

