Ana Sayfa Arama Galeri Video
Kategoriler
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

    Z kuşağı kolay para kazanmanın yolunu buldu! Mahremiyet tartışması başladı

    ABD’li Z kuşağı, günde ortalama 7 saatini ekran başında geçirirken, bu süreyi yeni bir gelir kapısına dönüştürmenin yolunu buldu. Gençler, dijital ayak izlerini veri toplama şirketlerine satarak, adeta “yattıkları yerden” para kazanıyor. Ancak bu yeni model, kişisel verilerin korunması ve mahremiyet tartışmalarını da beraberinde getiriyor.

    ABD'li Z kuşağı, günde ortalama 7 saatini ekran başında geçirirken,

    NYPost’ta yer alan habere göre, gençlik odaklı araştırma şirketi Generation Lab, “Verb.AI” adını verdiği yeni bir uygulama geliştirdi. Bu uygulama, kullanıcıların dijital davranışlarını (neye baktıkları, ne izledikleri, neye tıkladıkları gibi) anlık olarak izleyip kaydediyor ve karşılığında kullanıcılara aylık 50 dolar ve üzeri ödeme yapıyor.

    VERİ TOPLAMA MODELİNDE ŞEFFAFLIK İDDİASI

    Generation Lab CEO’su Cyrus Beschloss, Axios’a yaptığı açıklamada, “Şirketler yıllardır kullanıcı verilerini adil olmayan yollarla topladı. Biz bu veriyi şeffaf şekilde toplayarak karşılığında da gerçek bir ödeme sunuyoruz” ifadelerini kullandı.

    Verb.AI, kullanıcının dijital alışkanlıklarından yola çıkarak bir “dijital ikiz” oluşturuyor. Bu dijital ikiz, şirketlerin araştırma sorularına yanıt vermek amacıyla kullanılıyor. Toplanan veriler, siyasi organizasyonlardan yatırımcılara kadar farklı profildeki kurumlara pazarlanıyor.

    Z KUŞAĞI İZLENMEYE DEĞİL, KARŞILIKSIZLIĞA KARŞI

    eMarketer verilerine göre, Z kuşağının yüzde 88’i kişisel bilgilerini sosyal medya şirketleriyle paylaşmaya sıcak bakıyor. Bu durum, Z kuşağının veri izlenmesine karşı önceki kuşaklara göre daha açık fikirli olduğunu gösteriyor. Ancak gençler, verilerinin karşılıksız olarak kullanılmasını kabul etmiyor.

    McKinsey’in 2022 araştırması da bu durumu destekler nitelikte. Araştırmaya göre Z kuşağı, gizlilik için ücret ödemeye veya kullandıkları hizmetten sonra verilerini tamamen silmeye en yatkın kuşak olarak öne çıkıyor. Bu da, veri mahremiyeti konusunda daha fazla kontrol sahibi olma arzularını net bir şekilde ortaya koyuyor.